En forespørgsel er en email, hvor man spørger ind
til noget, ofte om modtagervirksomhedens produkter og services. Når man
henvender sig første gang til en virksomhed, er der typisk tale om en
forespørgsel. I en forespørgsel indeholder hoveddelen:
- Indledning, der fortæller, hvorfra afsenderen kender modtageren.
- Faktadel, der fortæller, hvem afsender er, og giver de oplysninger, som modtager skal bruge.
- Konklusion, der fortæller modtageren, hvad man gerne vil have modtageren til at gøre.
- Afslutning, for eksempel: We look forward to hearing from you.
I faktadelen kan man med fordel anvende følgende
udtryk:
We are very interested in…
I konklusionen, hvor man udtrykker, hvad man gerne
vil have modtageren til at gøre, vil følgende høflighedsudtryk være gode at
anvende:
We were wondering if you...
We were hoping if you
Would it be possible for you to...
We would appreciate it very much if…
We were hoping if you
Would it be possible for you to...
We would appreciate it very much if…
We would be grateful if you could..
We would like if you could…
We kindly ask you to…
Thank you very much.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar