Header i handels-email

Headeren i en handels-email indeholder fire ting:
  • To: [+Modtageradresse]
  • From: [+Afsenderadresse]
  • Date: [+Dato]
  • Subject: [+Emne/overskrift]

Når man til eksamen får at vide, at man hedder Jørgen Poulsen, at man arbejder for fix&færdig byggemarked, og man skal sende en email til Shakira og høre om hun ikke vil komme ud og være blikfang en eftermiddag i bygemarkedet i Albertslund, og at man skal skrive til "shakira@shakira.com", så er der følgende ting, man skal tage i betragtning:

  1. Du skal selv finde på en email-adresse som afsenderadresse
  2. Du har fået modtageradressen at vide
  3. Du skriver eksamensdatoen i datofeltet
  4. Du skal finde på et emne til emnefeltet

Uddybning:

  1. Et eksempel på en seriøs firma-email-adresse baseret på de givne oplysninger kunne være: jorgen.poulsen@fixfaerdig.dk
  2. Du skriver den angivne email-adresse: shakira@shakira.dk
  3. Jeg ved godt, at der ikke findes nogen dato-felter længere i rigtige emails, men skriv den alligevel. Og skriv den gerne i det korrekte britisk engelske format: Dag Måned År, for eksempel: 15 May 2017. Læg mærke til, at der hverken er punktummer, kommaer, th'er eller of'er. 
  4. Tænk over, hvilken type brev du er i gang med at skrive. I ovenstående tilfælde vil du gerne spørge ind til noget, så derfor er der tale om en forespørgsel (Inquiry). Derfor kunne man forstille sig følgende emne: Inquiry into your presence for marketing purposes.

Selve headeren kommer så til at se ud som følger:
To: shakira@shakira.dk
From: jorgen.poulsen@fixfaerdig.dk
Date: 4 July 2014
Subject: Inquiry into your presence for marketing purposes


Ingen kommentarer:

Send en kommentar